Tanuljon gyermeke egy lábon, tapsolva… ütemre váltson lábat!
Vagy beszéljünk inkább a hatékony és ötletes tanulási módszerekről...
Gyermeke kipróbált már minden lehetséges tanulási módszert és praktikát? De valahogy egyik sem vált be? Ne csüggedjen, a helyzet korántsem reménytelen. Most bemutatunk néhány hasznos ötletet, hogyan célszerű verset vagy éppen történelem tananyagot tanulni.
Íme néhány tanács:
Ne üljön az ifjonc az íróasztalnál egész délután! Mozogjon a lakásban, tanuljon egy kicsit a kanapén vagy az ebédlő asztalnál, de ha megteheti, sétáljon a parkban egyet, vagy olvasgassa az anyagot a padon ülve. A lényeg a környezetváltozás.
VESZÉLY: igencsak elkalandozhat a figyelme!
Próbálja aktívan feldolgozni a tananyagot! Rajzoljon mellé asszociációs képeket, és emelje ki szövegkiemelővel a lényegesnek tartott részt. Minél színesebbé teszi a könyvét vagy a füzetét, annál jobban fog emlékezni az anyagra. Ez bizonyított tény!
VESZÉLY: nincs, bátran alkalmazza!
Tükröm, tükröm… Gyermeke bátran olvasgassa az anyagot, majd próbálja meg magától hangosan felmondani a tükörbe, ugyanis ezzel a módszerrel visszahallja a megtanulandó anyagot, ami segíti a megértést és a memorizálást. Főként akkor hatásos, ha szóbeli vizsgára vagy felelésre készül a nebuló, hiszen ekkor a közönség jelenléte is tudatosul (még akkor is, ha az maga a gyermek a tanulási gyakorlás során). Ez az egyik leghasznosabb módszer, hiszen önbizalmat ad, ha látja magát felelés közben, és kevésbé fog izgulni a nagy iskolai megmérettetésen.
VESZÉLY: sajnos ott ragadhat a tükör előtt!
Na de a verset mégis hogyan tanulja meg szóról szóra? Nincs ok a pánikra, van néhány tippünk!
- Költsön hozzá a gyermek dallamot! Gondolom Ön is észrevette már, hogy zeneszöveget mennyivel előbb tanulunk meg általában…
- Rajzolja le a verset! Vicces és találó ábrákkal, firkákkal próbálja meg illusztrálni a szöveget, majd a képek alapján mondja vissza magának a gyermek hangosan.
- Társítson hozzá mozdulatokat! Pl.: pantomim- vagy tánc-szerű elemeket találjon ki. Kreativitásra és bátorságra fel! Azonban az ünnepségen történő szavalás közben kerülendőek az ilyen műveletek!
Tanulási szünet! Inkább rövid, maximum egy órás rövid periódusokban tanuljon gyermeke, de ezt kísérletezzék ki, például úgy, hogy hány percig tud odafigyelni aktívan a tananyagra.
VESZÉLY: 10 perces szünet 5 percenként!
Lelkesedés!! Talán a legnehezebb feladat, de csak ez visz rá a könyv kinyitására. Ha unalmasnak, feleslegesnek találja a tananyagot, sosem veszi rá magát az információk memorizálásra.
VESZÉLY: nincs, sajnos ez muszáj!
Ehhez azonban sok segítséget nyújtanak a játékos feladatok. Oktatóprogramjaink fő célja, hogy felkorbácsoljuk a lelkesedést, így a tananyag elsajátítása nem az úgymond kötelező szenvedésben nyilvánul meg, hanem a játékosság nevében zajlik. A bizonyított módszert pedig Ön is tesztelheti oktatóprogramjaink kipróbálásával: katt ide!
Elsősorban a gyermekek tanulási módszeréhez adtunk tanácsot, de a felnőttek mindennapi információ befogadására is kitűnő segítséget jelentenek! Próbálja ki őket, és arassa le a babérokat a következő munkahelyi megbeszélésen! 🙂
Milyen egyszerű, és szerintem is hatásos ötletek. Ki fogom próbálni az unokáimmal.
Az egyik 7. a másik 4. osztályos. Mi a bejárati ajtóra szoktuk írni a megjegyzendőket, ami kimaradt azt ábrákkal helyettesítjük, és a végén megtanuljuk. 🙂
Remélem tetszeni fog nekik a tükrös módszer is. Gratulálok az ötlethez.
Én amikor vizsgára Készültem,felvettem telefonra
amit megjegyeztem s így ellenőriztem mi az ami hiányzik a kiadott tételből.
Volt hogy onnan hallgattam a megtanulandót