Gyerekeink a legutóbbi (2016-os) kompetencia felmérésen igen gyengén szerepeltek, ugyanis a 6. évfolyamosok legalább fele nem érte el a 2. képességi szintet matekból, a 8. és 10. évfolyamos diákok legalább fele pedig a 3. képességi szintet.
(A képességszinteket az adott tanévben az országos mérések keretében felmért tanulók begyűjtött teljesítményértékei alapján kell meghatározni pedagógiai, méréselméleti és statisztikai számítások alapján.)
Miért van ez így?
A matematika alapjában véve egy rendkívül logikus tudomány, amely az alapoktól építkezik, úgy, mint egy ház. Ha az alapok jól le vannak fektetve, akkor a ház stabilan és sokáig fennmarad. A kutya talán itt van elásva...
Az alapok mélyreható elsajátítása nélkül gyermekednek esélye sem lesz arra, hogy a felsőbb évfolyamok tananyagait elsajátítsa. Erre a tényre azonban lehet, hogy csak 5-6. osztályban fogsz rádöbbenni. Mivel előtte még egyszerűbb dolgokat tanulnak, több idő van egy feladat megoldására, és maximum annyit veszel észre, hogy kicsit lassabban számol gyermeked, mint a többiek, de egyébként nem rossz jegyeket hoz haza, így nem aggódsz ezen.
Felsőbb évfolyamon, vagy középsuliban azonban a bonyolult számításokra is kevés idő jut,ha valamilyen alap (osztás, szorzás, törtek, tizedes törtek, összeadás több jegyű számmal stb.) hiányzik, itt biztosan ki fog derülni, akkor viszont már nagyon nehéz és fáradságos munka lesz az alapokat pótolni.
Mit lehetne tenni? Aggodalomra semmi ok! Megmutatom, hogyan érdemes tanulni a matekot!
A 3 titkos összetevő
A matematika megtanulása nem nagy ördöngösség. Mutatom is, hogy miben rejlik a matek megértése:
1. Érthető magyarázat
Ez alap, de a legtöbb matek tankönyvben, főleg a felsőbb évfolyamosoknak szólókban kacifántos körmondatok és vissza nem követhető utalások vannak. Ezt a hibát felismerve minden matekos tananyagunk érthető elméletet és feladatmegoldást tartalmaz. Hiszen amit megért gyermeked, azt egyedül is meg tudja tanulni. Sőt, mindezt hangalámondással készítjük el, így még jobban rögzül a tananyag!
2. Sok-sok gyakorlás
A matek gyakorlását, a számítások elvégzését a Tantakival sem tudja gyermeked megúszni. Nem is kell, hiszen ez az egyik legjobb módja, hogy a tudás aktivizálódjon. De mennyivel izgalmasabb egy interaktív matek feladat, mint egy uncsi tankönyv példa?
Klikk az alábbi linkre (vagy másold be a böngésződ címsorába) és nézd meg a saját szemeddel:
http://www.tantaki.hu/matek/demok
(A fenti linken teljesen INGYENESEN kipróbálhatod a matek tananyagjainkat!)
3. Ellenőrzés
A matek házi feladatok ellenőrzésére nem mindig jut idő a tanórákon, és otthon sem. Emlékszem, amikor én voltam iskolás, mennyire bosszantott, hogy nem tudtam, hogy helyesen oldottam-e meg a matek példákat. Édesanyám pedig sokat dolgozott, ezért nem ért rá velem tanulni és ellenőrizgetni a matek példáimat. Pont ezért készítünk olyan anyagokat, amelyhez megoldás is található. Így biztosan le lesz ellenőrizve a matek feladat, és neked sem kell a szabadidődet ellenőrizgetésre fordítanod. Ha nem jó az eredmény, még mindig újra lehet próbálkozni!
Ennyire egyszerű!
Ezt a 3 összetevőt már több ezer szülőtársad alkalmazza gyermekük tanulása során.
Íme néhány vélemény közülük:
"Nagyon sokat segített a gyerekemnek az oktatóanyag. Nagyon jó, egyszerű, érthető, nagyon jól elmagyaráz mindent. A gyerek sokszor rácsodálkozik, hogy „Anya, ez csak ennyi??!!” Nagyon jók a gyakorlófeladatok is, a gyerek kipróbálhatja az elsajátított tudást, aranyosan vannak illusztrálva, elmélyíti a tudását a segítségével."
Orbán Rita
"Én csupa jó dolgokat tudok csak írni a DVD-vel kapcsolatban. Mónika jó matekos, de nála is előfordult, hogy nem értett meg valamit az órán. Nagy örömmel ült le a számítógép elé és gyakorolta a feladatokat, ami nagyon nagy segítség volt neki és nekünk is. Nem lett lemaradás, hiányosság a matektudásában. Hatalmas segítség volt, amit tiszta szívből köszönünk. Én csak mindenkinek ajánlani tudom, akár, ha nehezen megy a matek, vagy jó matekos a gyermek, mert vannak és lesznek olyan időszakok, amikor bizony elkél a segítség. És az bizony nem mindegy, hogy mindig kéznél van-e."
Papp Istvánné
Nagy Erika
Oktatási szakértő