Tantaki Oktatóprogramok a NEM átlagos tanulóknak!
A Tantaki oktatóprogramok ténylegesen a nem "átlagos" diákoknak tudnak leginkább segíteni. Nézzük, mit értek én "átlagos" diák alatt! Szerintem az átlagos tanuló az, aki a jelenlegi oktatási és iskolarendszerben megfelelően képes teljesíteni, beilleszkedik és elfogadhatóan tanul. A tananyag számára nem túl gyors és nem is túl lassú, tehát megfelelő a felfogóképessége és a megértése szempontjából is.
Arról ugyan nem végeztünk felméréseket, hogy hány százalékot tesznek ki az ilyen diákok az összes tanulószámot illetően, azonban úgy gondolom, hogy ez nem is lenne egyszerű feladat, hiszen manapság nagyon sokféle iskola és oktatási módszer van jelen Magyarországon. Van egy másik szempont is: ez az egyéni tényező, nevezetesen magának a tanárnak a személyisége, hozzáállása az oktatáshoz és a tanulókhoz. Mégis, ha bemegyünk különféle iskolák egyes osztályaiba és megnézzük, találni fogunk a fentiekben általam meghatározott módon átlagos, átlag alatti és átlag feletti tanulókat.
Nem hiszem, hogy az átlagos tanulóknak igazán szükségük lehet a Tantaki Oktatóprogramokra. Természetesen nem akarjuk előlük sem elzárni, viszont ők meg tudnak lenni nélkülük is.
Átlag alatt
Nézzük azokat, akik az átlagos szint alatt teljesítenek! Véleményem szerint nem kis számban vannak az iskolákban ilyen tanulók. Velük mi a helyzet?
Számukra nyilvánvalóan túl gyors a tempó, már korábban elvesztek valamelyik – számukra meg nem értett – tananyagrészben, és a figyelmük nagy része nincs ott az órákon. Az órák a jelen időben vannak, a most pillanatában, de ők - így vagy úgy - leragadtak egy múltbéli időpontban, amikor nem értettek meg valamit. Olyan érzésük lehet, mintha előttük lenne egy részben átlátszó függöny, és ezen próbálnának meg keresztülnézni. Mintha egy ködön át akarnának megtanulni valamit. Ez nem egyszerű feladat, és sajnos nem is igazán sikerül nekik. Ennek az a következménye, hogy egyre inkább ködössé válik számukra a tananyag, valamint egyre kevésbé akarnak ott lenni az órákon és részt venni az oktatásban. Ennek sokszor az az eredménye, hogy év végén megbuknak. A bukás után pedig vagy jó kezekbe kerülnek, tehát tényleges segítséget kapnak, megértik a korábbi zavaros dolgokat, majd tiszta fejjel meg tudják tanulni az elmaradt tananyagot, és átmennek a pótvizsgán; vagy nem ezt történik, és évet kell ismételniük.
Az évismétléskor előfordulhat, hogy egy másik tanár tanítja nekik az adott tantárgyat, és lehet, hogy meg is értik, de lehet, hogy továbbra sem. Igazából ők könnyen elveszhetnek, vagy esetleg alkalmanként kegyelemből átengedik őket és átvergődnek valahogy az osztályokon.
2012 nyarán végeztünk a Tantaki irodájában egy kísérletnek nevezhető dolgot. Nevezetesen kiválasztottunk 3 átlag alatti diákot - gondolom sejti, hogy kiket -, akik megbuktak, és elkezdtünk nekik segíteni a felzárkózásban és a pótvizsgára való felkészülésben a Tantaki oktatóprogramok segítségével.
Tényleg kísérletnek szántuk, hiszen mi magunk is kíváncsiak voltunk arra, hogy meg lehet-e csinálni, össze fog-e nekik jönni a pótvizsga. A 3 tanulóból az egyik mindössze 2 alkalommal jött el hozzánk, majd az édesanyja úgy döntött, hogy inkább nem jönnek többet, mert szerinte a gyermekének jobb lesz, ha megismétli az ötödik osztályt. Semmi gond, mi elfogadtuk. Hiszen a pótvizsgára való felkészüléshez csupán mi nem vagyunk elegendők, hanem a gyereknek és a szülőnek is akarnia kell, hogy a pótvizsga sikeres legyen. Ők viszont másként döntöttek.
Ellenben a másik két tanuló, akiknek 5.-es és 6.-os matekból kellett felkészülniük, komolyan gondolták, és a szüleik is ugyanígy álltak hozzá a dologhoz. Ők bejártak hozzánk az irodába a megbeszélt időpontokban, és egy-egy számítógép mellett elkezdték tanulni az adott évfolyam matek tananyagát. Mi persze úgymond felügyeltük a haladásukat, odafigyeltünk rájuk.
Nagyon hamar kiderült, hogy egyikük számára sem csak az adott évfolyam (amiből megbuktak) tananyagával van probléma. Ilyenkor előkerültek a korábbi évek Tantaki anyagainak azon részei, melyek sötét foltok voltak számukra. Volt, amikor a 2.-os Tantaki oktatóprogramot kellett elővenni, azon belül is a szorzótáblát (szorzótábla gyakorló). Miután ezeket megértették, már vissza tudtunk térni az 5.-es, 6.-os matek tananyaghoz.
Minden elméleti rész után számos gyakorlófeladatot oldottak meg az oktatóprogram segítségével, ami azonnali visszajelzést adott nekik, hogy mennyire jól vagy rosszul sikerült megérteni a témaköröket. Ahogy egyre többször átmentek a gyakorlófeladatokon, amelyek nem azonos sorrendben, hanem random (véletlenszerűen összekeverve) kerültek ismét elő, egyre jobb és jobb eredményeket értek el. Ők egyenként összesen kb. 30-35 órát jöttek hozzánk, és otthon nem tanultak az oktatóprogramból, hiszen nem volt meg nekik. A lényege a tesztnek az volt, hogy mi adtuk nekik oda az irodában a tananyagot. A tesztünk végeredménye, hogy mindketten sikeresen átmentek a pótvizsgán.
httpvh://www.youtube.com/watch?v=2jm-wbEKj8E
Tihamér sikere
httpvh://www.youtube.com/watch?v=Z2IrK7x6kyU
Igazából a két tanuló oly módon került hozzánk, hogy a hírlevél-feliratkozottainknak felajánlottunk egy ingyenes felkészítési lehetőséget, és a jelentkezők közül egy kalapból kihúztunk 3 nevet. A sorsolás után pár nappal az egyik jelentkező család, akit nem sorsoltunk ki, megjelent az irodánkban és sajnálatát fejezte ki, hogy nem az ő gyermekük lett kiválasztva. Viszont segíteni akarták kislányukat az ötödikes matek pótvizsgára való felkészülésben, ezért megvásárolták számára az oktatóprogramot, majd elmentek. Ezt követően 2012 szeptemberében ismét beszéltünk velük és kiderült, hogy az ő gyermeküknek is sikerült otthon felkészülni és sikeresen átmenni a pótvizsgán. Örömünkre szolgált, hogy a történetüket részletesebben, egy kötetlen beszélgetés keretében, videóra véve is megosztották velünk az irodánkban.
Igazából felvetődött bennem a gondolat, hogy szívesen vennénk támogatókat, akikkel együtt tudnánk dolgozni és segíteni azon gyermekek felzárkózását, akiknek a szülei anyagi nehézségek miatt nem tudják megvásárolni a Tantaki oktatóprogramokat. Mi biztosítanánk a tanuláshoz az oktatóanyagot, már csak helyszín, számítógépek és oktatók (tanárok, egyetemisták) kellenének, akik felügyelnék a gyerekek haladását, és választ tudnának adni az esetlegesen felmerülő kérdéseikre. Ez nagyrészt csak hely, eszközök és pénz kérdése az oktatók díjazására.Az eredmény pedig sok-sok boldog diák lehetne, akik már nem félnek bemenni a tanórára és év végén nem tartanak a bukástól. Ez kicsiben olyan lehetne, mint egy ösztöndíjprogram azok számára, akik nem tudják finanszírozni a felsőoktatás költségeit. A különbség az, hogy ez nem felsőoktatás lenne, hanem általános iskolások felzárkóztatása. Azt hiszem, ezzel az egész magyar társadalom fejlődéséhez is hozzájárulnánk, ha nem is hatalmas mértékben, de valamennyire. Csak gondoljunk bele: nem tudatlan gyerekek szaladgálnának az utcán, akik nem akarnak iskolába járni, hanem boldogabb, okosabb gyerekek. És kikből lesz a jövő nemzedéke, ha nem belőlük? Ha szeretne ebben segíteni, vagy tud olyasvalakit, aki megtenné, kerüljön velünk kapcsolatba!
Túl az átlagon
Nézzük a másik végletet, vagyis azokat, akik az átlagos tanulói szint túloldalán helyezkednek el! Nekik is vannak problémáik, csak egészen más jellegűek, mint a lemaradt tanulóknak. Ők azok a diákok, akik túl okosak, sokkal jobb és gyorsabb felfogóképességgel vannak megáldva, mint „átlagos” társaik.
Számukra sem egyszerű a helyzet az iskolában és otthon sem. Ők ugyancsak problémát okozhatnak a tanároknak, mert hamar készen vannak a feladatokkal, és utána unatkoznak, majd esetleg rosszalkodnak. Nincs meg a lehetőségük, hogy kihozzák a ténylegesen bennük rejlő pluszt. A szülők helyzete sem lehet kellemes otthon, mert nem tudják, hogy milyen tudással "etessék" a gyereket, hogy jóllakjon. Sok esetben az is gondot jelenthet a szülőknek, hogy megválaszolják az ilyen gyerekek kérdéseit. 2012 nyarán az oktató DVD vásárlóink közül páran jelentkeztek, hogy szívesen részt vennének egy videó interjún, ahol elmondják a tapasztalataikat. Így kerültünk kapcsolatba Csimma Viktorral és anyukájával. Viktor tényleg egy átlagon felüli kissrác. Érdemes megnézni a videót!
Neki abban segítettek a Tantaki Oktatóprogramok, hogy jóval a saját évfolyama feletti szintű tudásra tehetett szert könnyen. Ő még alsós, de már olykor előadást tart a felsősöknek, és számos tanulmányi versenyt is megnyert (anyukája elküldött pár képet ezekről).
httpvh://www.youtube.com/watch?v=pSytzskm2Ik
Ezekből a történetekből az derült ki számunkra, hogy mind az átlag alatti, tanulásban lemaradt tanulók, mind pedig az átlag felettiek jó eredményeket értek el a Tantaki oktatóanyagok használatával. Azért írtam le mindezt, mert lehet, hogy Ön, kedves olvasó is hasonló cipőben jár. Lehet, hogy gyermekének fel kellene zárkóznia, vagy szeretne sokkal több új ismeretre szert tenni.
Veszíteni nem lehet, csak nyerni. Miért ne élhetne a lehetőséggel?
Kedves Tantaki Csapat!
Én pedagógus vagyok, s nagyon örülök, hogy Önök ilyen odaadással igyekeznek segíteni a tanulási nehézségekkel küzdő gyermekeknek,szüleiknek.Nekem is ez a szándékom,de úgy érzem hogy ez nem mindig sikerül.Heti egy korrepetálás órán nem lehet felzárkóztatni, fejleszteni,tehetséget gondozni.S nem beszélve a tanulók rengeteg délutáni elfoglaltságairól.Ezért is keresgélek az interneten érdekes ,segítséget nyújtó progra-
mokat,amiket fel tudok használni napi munkáim
során.Így akadtam Önökre is,s kértem az ingyenes programokat.Szerettem volna, ha az iskola megrendeli a DVD-ket, de sajnos erre
most nincs anyagi keret.Sok sikert kívánok a
további munkájukhoz!
Üdvözlettel: Liktorné Jutka
87 éves vagyok. 4 fiam, 6 unokám és 3 dédunokám van.
Kíváncsi voltam az összeállításra. Csak dicséret illeti azokat, akik ezt elinditották.
nagyon segit a tanulásban ,az unokáimnak .sajnos a lányomat egy állat megölte és én nevelem a 3 -as iker lányokat nagyon nehéz de igyekszem segitségükkel tanulni ,köszönöm. zsuzsa mama
Én a nyelvtan oktatóprogramot próbáltam ki ami segített nekem.A sok gyakorlás miatt idén az ötösöm is meg lehet tavaly pedig félévkor csak hármas voltam. Mindenkinek ajánlom a tanuláshoz. 🙂
Éneken android operációs rendszerem van és nem tudom a feadatokat megnyitni! Desok sikert kívánok. 🙂
Androidon jelenleg nem működnek a programok. Normál laptop-ot vagy asztali számítógépet kell használni Windows op. rendszerrel.
..gyakorló tanító néni szemével látva is nagyon bejön..köszönöm, és további sok sikert kívánok!
Kedves Török Tünde!
Örülök, hogy tetszik! 🙂
Unokahugom 16 éves lisztérzékeny, felzárkoztató iskolákba járt. Volt olyan pedagógus aki jelezte anyjának talán kibirná és hasznosulhatna a normális iskola. Jelenleg önálló életre alkalmatlan mert nem tud közlekedni, vásárolni, önmagát ellátni, mert ezekre senki nem tanította meg. Most ha nálam marad szeretném ezekre megtanítani de úgy hogy képes legyen önálló életvitelre. Nem világos számára ma az sem hogy a 100 vagy az 1000 a több.Leírva tud kivonni és összeadni, de a pénznél sem egyébbnél sem. Fokozatosan szeretném kérni nyolcadikig a matematikát ha lehet ingyenesen.
Nekem elég sok tapasztalatom van a tanításban, remélem tudom majd hasznosítani a kapottakat. Már 70 éves vagyok felsőfoku végzettségem van és életem során folyamatosan képeztem magam,
Kedves Erika ! Nagyon jó volt végig olvasni ezeket a nyereségeket ! Tiszta szivből gratulálok,és további sok-sok sikert kivánok ezen munkátokhoz ! A legjobb segitség ami csak adható gyermekeknek szülőknek egyaránt .
zthiszem viszont erre nem lenne szükségünk Köszönettel Szabó Endre
sokat tanultunk az elsos matekbol koszonjuk a segitseget takacsne erzsi