A gyerekek tanulását, alapműveltségét legtöbben az oktatási rendszertől, az iskolától várják el. Azonban NEM csak az iskola felelőssége, hogy gyermeked tanuljon és az sem, hogy az életben megállja a helyét. Pedig a legtöbb szülő, még mindig kizárólag az iskolától várja ezt el, azonban a jelenlegi rendszer erre sajnos nem képes.
Ne érts félre, a probléma nem a tanárokkal van (nagyon sok lelkes, lelkiismeretes pedagógus van), sokkal inkább az oktatási rendszer szerkezetével van a baj. A hazai közoktatást még ma is a poroszos tekintélyelvűség jellemzi. A számonkérés csak a lexikális ismeretek felhalmozását célozza meg, mindez pedig a kreativitás és a készségek fejlesztésének rovására megy. A tananyag nagy, vagyis inkább hatalmas. Ennyi ismeretet nagyon nehéz hosszú távon bárkinek is megjegyeznie. A tanórák sem egy kisiskolásnak megfelelően vannak kialakítva 45 perces hosszúkkal…
A sort folytathatnám, de talán nem is kell ragoznom, hiszen ezeket a problémákat látod Te is, és a nemzetközi Pisa-felmérések, valamint a PIRLS és TIMSS-vizsgálatok rossz eredményei sajnos minket, szülőket igazolnak.
(A PIRLS célja a 9–10 évesek szövegértési képességének felmérése, a TIMSS a negyedik és nyolcadik osztályosok matematikai és természettudományi ismereteit, a PISA pedig három területen - szövegértés, matematika, természettudományok - vizsgálja a 15 éves tanulók képességét.)
Most lehet, hogy azt gondolod, régen is 45 perces volt egy tanóra, és milyen sokat tanultál Te is egy-egy témazáróra, de ha az elmúlt húsz évet nézzük, a világ teljesen megváltozott. Én már tizenéves voltam, amikor először találkoztam az internettel, a mai gyerekek beleszületnek. Egy teljesen új, modern világba, máshogy jutnak információhoz, máshogy forog az agyuk, az iskolában viszont ugyanazokba a rendszerekbe kényszerítik bele őket, ugyanazzal a metódussal, mint 20 évvel ezelőtt.
Mutasd meg ismerőseidnek a cikket, kattints a megosztás gombra:
Vannak vizsgálatok is, amelyek azt kutatják, mennyire változott meg maga a tanulás és egyáltalán a megismerési folyamat azzal, hogy a számítógép internet segítségével kinyílt a világ a gyerekek előtt, és bármilyen ismeretet pillanatok alatt meg tudnak szerezni.
Ha nem az iskolának, akkor kinek a felelőssége, hogy a Te gyereked is megtanulja az alapokat?
Nekünk, szülőknek a felelősségünk, hogy gyermekünk tudjon és tanuljon, hogy legyen alapműveltsége. Ezt a feladatot senki sem fogja átvállalni! De van egy jó hírem, nem vagy egyedül! A Tantaki 8 éve segít a digitális kor gyermekei számára, hogy megfelelő módon tanuljanak. A Tantaki élenjáró a digitális oktatás elterjesztésében, programjaink által, már közel tízezer diáknak segítettünk. Sőt! Jó néhány iskolában is a Tantaki segítségével teszik érdekesebbé és szemléletesebbé a tanulást.
Nem célunk az oktatási rendszer megreformálása, a mi küldetésünk mindössze annyi, hogy a gyerekek megértsék, amit tanulnak, ezáltal sikerélményük legyen a tanulásban.
Turbózd fel gyermeked bizonyítványát a játékos Tantaki oktatóprogramok segítségével!
Ha nem úgy sikerült a félévi bizonyítvány, ahogy szerettétek volna, akkor még nem késő javítani!
Segítünk többet kihozni gyermekedből, hogy év végi bizonyítványa jó jegyekkel legyen teli,
hogy megnőjön az önbizalma és hogy élvezze a tanulást. Az akció megtekintéséhez kattints a képre:
A segítség tehát egy karnyújtásnyira van, csak rajtad áll, hogy igénybe veszed-e, vagy sem. Ha még nem tetted meg, próbáld ki Te is, milyen játékos a Tantakival történő tanulás:
http://www.tantaki.hu/demok
Baukó Krisztina a következőkről számolt be:
"A kisfiam aktívan használja a megvásárolt anyagokat, nagyon szereti őket, sokat segítenek neki. Sőt! Még a felsős tesó is örömmel ül le ismételni!
Az a jó az Önök anyagaiban, hogy öröm őket használni. Nagyon képesek, nagyon logikusak, nagyon lényegre törőek, sok sikerélményt biztosítanak, vagyis "egyszerűen nagyszerűek"! 🙂
Legyen nektek is hasonló sikerélményetek!
Tetszett a cikk? Mutasd meg ismerőseidnek, kattints a megosztás gombra:
Nagy Erika
a játékos tanulás szakértője