Mi a különbség a gyors,- és a lassú haladású
tanuló között?


Először is kezdjük azzal, hogy mitől lesz valaki lassú tanuló?

Legfőképpen attól, hogy nem foglalkozott elég időt a tárggyal.
Pl. amikor Ön autót vezet, akkor már minden rezdülését ismeri az autónak. Ismeri a hangokat, hogy az mikor mit jelent, érzi a pedálokat, hogy azok hogyan reagálnak a lábára és érzékeli az utat, úgy, hogy azt már szinte nem is figyeli. Ezek mind annak köszönhetőek, hogy elegendő időt szánt a gyakorlására.
A legtöbb diáknak nincs célja a tanulással, így nem foglalkozik vele elég időt és lassúvá válik annak megértésében is.


Amitől más a gyors és a lassú tanuló észjárása, az az, hogy a gyors tanuló kényelmesen, azaz otthon érzi magát az adott tárgyban. Ez azért van, mert elég időt szánt annak a tanulmányozására.
Sajnos a könyvek úgy vannak megírva, hogy a kitartás szükséges legyen a megértésükhöz és ha ebben gyermeke szűkölködik, akkor igazán nehézzé válik számára az iskola.
De szerencsére a kitartás is fejleszthető. Elegendő sikerélménnyel növelheti gyermeke kitartását. Ha rájön, hogy ő is képes megérteni az eddig „kínai” tankönyveket, akkor onnantól ő is elkezd szárnyalni a tanulásban.




Miért fontosak a képek?


Ha két könyv közül választania kellene, valószínűleg Ön is azt választaná, amelyikben több kép van. Ez nem azért van, mert úgy gondolja, hogy így kevesebbet kell olvasnia, hanem azért, mert a képek is kommunikálnak az írottakról és így segítenek a megértésben.
Nem elég elméletben tudni az írottakat, a gyakorlatban is el kell tudni sajátítani azokat. Ebben segítenek a képek, így teljes a megértés egy adott dologról, valamint ha a szöveg alapján nem állt össze a kép a fejükben, akkor azok segítenek benne.
 


Honnan tudjuk, hogy valóban megértette a tanultakat?

Onnan, hogy a gyakorlatban is meg tudja csinálni.
Egy sikeres ember azért lett olyan jártas a szakmájában, mert elég érdeklődő volt ahhoz, hogy mindent meg akart érteni benne. Vagyis addig járt utána, míg világossá nem vált a számára. Ha ezt egy szakkönyvből tette, és elakadt, akkor azt addig boncolgatta, míg meg nem értette, úgy, hogy el tudta végezni a gyakorlatban is. Így a végén profivá vált a témakörben. Nagy áldás a kitartás képessége, mert így a kihívások ellenére sem lankad az érdeklődése.




Kitartás

Valójában nem lenne szükség akkora kitartásra, ha a könyvek nem kényszerítenék rá a gyerekeket. Sajnos a mai tankönyvek csak egy réteg számára készültek, azoknak akik zsenik és a kihívásokat keresik már a gyerekkorban is.
A többi gyerek ezekkel a könyvekkel csak kudarcot kudarcra halmoz, így igen gyorsan lankad a lelkesedésük és minél többször vallanak kudarcot, annál többet veszítenek az érdeklődésükből.
Egy érthető és átlátható tananyagot minden gyerek felfog és nem kell szupermen-nek lenniük, hogy megértsék a „kínai” nyelven íródott könyveket is.
Ebben könnyíti meg a Tantaki a dolgukat és veszi le a rájuk nehezedő terhet, miszerint már gyerekkorban ki kell állniuk a hét próbát, hogy fel tudjanak nőni.
Ha még nem próbálta ki, most itt az alkalom! Tesztelje anyagainkat ingyenesen!>>
 


Elegendő a részleges tudás?

Vannak olyan tanulók, akik képesek 5-öst szerezni egy-egy tárgyból, de másnapra el is felejtik a tanultakat. Ezek a „felszínes” tanulók csak részben kitartóak a tananyaggal szemben, mert felületes tudást szerezve nem tették igazán magukévá a tanultakat és nem tudják elsajátítani azokat a gyakorlatban. A cél csak annyi a számukra, hogy feleléskor el tudják mondani másnap a leckét. Viszont így hamar feledésbe merül az anyag, így ez a módszer sem megoldás.
 

De hogyan lát egy gyors tanuló?


Vegyünk egy elsős példát. A feladat:


 
(1 alma+1 alma+ 1 alma) * 2 = ? alma


Ha belenézünk egy gyors haladású tanuló fejébe, akkor Ő így érzékeli ezt a feladatot:



Ha pedig belenézünk egy lassú tanuló fejébe, akkor valami ilyesmit láthatunk:




Ez azt mutatja, hogy a gyors tanuló azonnal lemásolta a fejében a feladatot képek formájában. Míg a lassú tanuló csak addig jutott el, hogy elvégezze az összeadást, de azt már nem tudta, hogy ezt kétszer kell vennie, hogy megkapja a végeredményt.


Vagy ha egy törtes példát veszünk és meg akarjuk tudni, hogy mennyi egy alma 2/9-ed része, akkor egy gyors tanulónak ez a kép villan be:


 


Vagyis először felosztja az almát 9/9-ed részre.

A lassú tanulónak pedig zavaros a képlet, mert nem tudja, hogy a törtjel azt mutatja, hogy valamit egy adott részre kell osztani.

Hihetetlen, hogy milyen tünetek lépnek fel, amikor erőfeszítést tesz a gyerek arra, hogy kényelmesen érezze magát a feladattal.




Miközben megpróbál túljutni rajta, előfordulhat

- tompultság
- alvás
- érzékelési zavarok
- és testi kényelmetlenségek is.


Ha nem adja fel, akkor ezek a reakciók eltűnnek. És egyre gyakorlottabban és rövidebb idő alatt megy rajtuk keresztül.

 


Itt jön a képbe a Tantaki!


Ha azt akarja, hogy ennyi erőfeszítésébe se kerüljön gyermekének a tanulás, akkor a Tantaki kiküszöböli ezeket a fázisokat és azonnal megérteti gyermekével azt, amivel eddig csak kínlódott. Győződjön meg a saját szemével! Próbálja ki ITT!>>
 


Miért? Mert…


- az alapokról indít, így nem zavarodik össze már a legelején,
- egyszerű és érthető, így tutira megérti,
- mindent megmagyaráz, így nem kell gyermekének zseninek lennie, mert  
  minden le van írva,        
- nem használ idegen szavakat magyarázat nélkül,
- képekkel illusztrálva segíti felfogni az összefüggéseket,
- növeli a sikerek számát, így gyermeke újra visszanyeri önbizalmát,
- és jutalmaz, ugyanis a végén egy oklevelet kapnak helyes megoldásaik 
  nyugtázására.        
 


Statisztikák szerint azok a gyerekek akik a fenti dolgok hiányától szenvednek, elmenekülnek a tantárgy elől. Vagyis már nem tanulnak és iskolakerülők lettek. Ők nem sikeresek az életben, mert a siker kulcsa nem az, hogy megfutamodunk a nehézségektől, hanem hogy megtanuljuk azt érzékelni és kezelni.

Szerencsére a Tantaki mellett ezekre nincs szükség. Abban segít, ami a leggyakoribb probléma a jelenlegi iskolarendszerben. Érthetően és magyarul fogalmaz. Eredményeképpen pedig gyermeke jegyeket javít.


 
Matek dvd-t vásároltam, mert nem érek rá tanulni a gyerekkel.
Végre látom örömmel tanulni a fiamat, és még jó jegyeket is hoz haza.

       Horváth Anita




Ha ezt Ön is szeretné elérni, akkor próbálja ki gyermeke és gyakoroljon!